共同生活

All Content

共同生活


使徒行傳 2:42-47
「都恆心遵守使徒的教訓,彼此交接,掰餅,祈禱。」 - 徒 2:42

我們在早期教會中學到很多關於社區的事。它包括分享飯食,彼此照顧,一起崇拜,一起祈禱。早期教會很重視社區。它不是一個偶然的事件或集會,而是有規律的、不間斷的。他們看重一起度過美好的時光,而且經常這樣做。

在早期教會中,我們看到它專注在那些重要的事上——神的話,團契,敬拜和禱告。我們看到重要的是什麼——基督的身體一起生活。我們看到這不只是每週一次的活動,也不只是在某個地方或者某個建築物裡的教會。聖經上說,主將得救的人,天天加給他們。教會為其他人留出空間——越來越多。

在我們如此注重個人慾望的文化中,合乎聖經的社群對我們來說可能有點奇怪。但最重要的是關係,即使在這個「我優先」的世界裡,這也是我們可以抓住的東西。關係總是會涉及到分享——時間、經歷、物質財富,另外——分享需要一種持續的個人投入。時間越長,分享就越需要堅持,因為會經歷喜樂與掙扎。共同生活是合乎聖經的社群的一個強項。我們分享的禮物總為他人留出空間,即使是混亂之時。

今天,你能以怎樣的方式在與神和他人的關係中投入更多呢?

禱告

父啊,無論祢將我們放在哪裡,只要有祢的同在,我們都想作為祢的子民生活在一起。感謝祢賜給我們這一禮物。阿們。


使徒行傳 2:42-47

43 眾人都懼怕,使徒又行了許多奇事神蹟。
44 信的人都在一處,凡物公用,
45 並且賣了田產、家業,照各人所需用的分給各人。
46 他們天天同心合意恆切地在殿裡,且在家中掰餅,存著歡喜、誠實的心用飯,
47 讚美神,得眾民的喜愛。主將得救的人天天加給他們。  

共同生活


使徒行传 2:42-47
“都恒心遵守使徒的教训,彼此交接,掰饼,祈祷。” - 徒 2:42

我们在早期教会中学到很多关于社区的事。它包括分享饭食,彼此照顾,一起崇拜,一起祈祷。早期教会很重视社区。它不是一个偶然的事件或集会,而是有规律的、不间断的。他们看重一起度过美好的时光,而且经常这样做。

在早期教会中,我们看到它专注在那些重要的事上——神的话,团契,敬拜和祷告。我们看到重要的是什么——基督的身体一起生活。我们看到这不只是每周一次的活动,也不只是在某个地方或者某个建筑物里的教会。圣经上说,主将得救的人,天天加给他们。教会为其他人留出空间——越来越多。

在我们如此注重个人欲望的文化中,合乎圣经的社群对我们来说可能有点奇怪。但最重要的是关系,即使在这个“我优先”的世界里,这也是我们可以抓住的东西。关系总是会涉及到分享——时间、经历、物质财富,另外——分享需要一种持续的个人投入。时间越长,分享就越需要坚持,因为会经历喜乐与挣扎。共同生活是合乎圣经的社群的一个强项。我们分享的礼物总为他人留出空间,即使是混乱之时。

今天,你能以怎样的方式在与神和他人的关系中投入更多呢?

祷告

父啊,无论祢将我们放在哪里,只要有祢的同在,我们都想作为祢的子民生活在一起。感谢祢赐给我们这一礼物。阿们。


使徒行传 2:42-47

43 众人都惧怕,使徒又行了许多奇事神迹。
44 信的人都在一处,凡物公用,
45 并且卖了田产、家业,照各人所需用的分给各人。
46 他们天天同心合意恒切地在殿里,且在家中掰饼,存着欢喜、诚实的心用饭,
47 赞美神,得众民的喜爱。主将得救的人天天加给他们。  

Doing Life Together


Acts 2:42-47
They devoted themselves to the apostles’ teaching and to fellowship, to the breaking of bread and to prayer. — Acts 2:42

We learn a lot about what community looked like in the early church. It included things like sharing meals, caring for one another, worshiping together, and praying together. The early church took community seriously. It wasn’t just an occasional event or gathering. It was regular and ongoing. They valued spending quality time together, and they did it often.

We see in the early church a focus on what matters—the Word of God, fellowship, worship, and prayer. We see who matters—the body of Christ doing life together. And we see that it isn’t just a once-a-week event. It also isn’t about being a church in one place or even in a building. The Bible says the Lord added to their number every day. There was room for others—more and more.

In our culture of focusing so much on individual desires, biblical community can seem a bit strange to us. But it’s all about relationships, and that is something we can grasp even in this “me first” world. Relationships always involve sharing—time, experiences, material goods, and more—and sharing requires an ongoing personal investment. It endures through joys and struggles over the long haul. Doing life together is one of the strengths of biblical community. The gift we share always has room for others, even when it is messy.

In what ways can you invest more in your relationships with God and others today?

Prayer

Father, with you, we want to live fully together as your people, wherever you have placed us. Thank you for this gift. Amen.