自由地饒恕

All Content

自由地饒恕


歌羅西書 3:12-17
「總要彼此包容,彼此饒恕。主怎樣饒恕了你們,你們也要怎樣饒恕人。」 - 西 3:13

  耶穌以表達無私之愛的最終行動,背負起這世界所有罪和死帶來的傷害和痛苦,把它們帶到十字架上。這是一個極其沉重的負擔。然而神的榮耀和能力勝過了這個重擔,征服了死亡,將修復、醫治和赦免帶給凡渴望得到的人。

  透過耶穌的受死和復活,神把饒恕的恩典賜給了整個受造界。然而有些時候饒恕這一禮物是很難接受的,而且我們時常不願白白地給予。有時候,過去所受傷害的傷口很深,我們需要忍受的痛苦實在難以形容。

  饒恕實在不容易,但它是美麗且大有能力的。饒恕不意味著忽視對你造成的那些傷害,而是承認你所經歷傷害的真實,然後尋求放下那些憤怒和想報復的情緒。緊抓怒氣,心懷怨恨,想要冒犯者感受我們的傷痛——甚至更多——會很快耗盡我們的生命,使我們陷入苦毒和怨恨的陷阱。神想要給予我們的更多!饒恕能開啟豐盛生命的大門,讓人經歷到神慈愛地賜與我們的喜樂、能力,和自由。

  今天,願神的愛使你能饒恕。

禱告

饒恕的神,祢賜給我們饒恕這一美好的禮物。求祢在我們裏面作工,好使我們能白白地將這禮物給予他人。感謝祢,耶穌。阿們。


歌羅西書 3:12-17

12 所以,你們既是神的選民、聖潔蒙愛的人,就要存憐憫、恩慈、謙虛、溫柔、忍耐的心。
13 倘若這人與那人有嫌隙,總要彼此包容,彼此饒恕;主怎樣饒恕了你們,你們也要怎樣饒恕人。
14 在這一切之外,要存著愛心,愛心就是聯絡全德的。
15 又要叫基督的平安在你們心裡做主,你們也為此蒙召,歸為一體;且要存感謝的心。
16 當用各樣的智慧,把基督的道理豐豐富富地存在心裡,用詩章、頌詞、靈歌彼此教導,互相勸誡,心被恩感歌頌神。
17 無論做什麼,或說話或行事,都要奉主耶穌的名,藉著他感謝父神。 

自由地饶恕


歌罗西书 3:12-17
“总要彼此包容,彼此饶恕。主怎样饶恕了你们,你们也要怎样饶恕人。” - 西 3:13

  耶稣以表达无私之爱的最终行动,背负起这世界所有罪和死带来的伤害和痛苦,把它们带到十字架上。这是一个极其沉重的负担。然而神的荣耀和能力胜过了这个重担,征服了死亡,将修复、医治和赦免带给凡渴望得到的人。

  透过耶稣的受死和复活,神把饶恕的恩典赐给了整个受造界。然而有些时候饶恕这一礼物是很难接受的,而且我们时常不愿白白地给予。有时候,过去所受伤害的伤口很深,我们需要忍受的痛苦实在难以形容。

  饶恕实在不容易,但它是美丽且大有能力的。饶恕不意味着忽视对你造成的那些伤害,而是承认你所经历伤害的真实,然后寻求放下那些愤怒和想报复的情绪。紧抓怒气,心怀怨恨,想要冒犯者感受我们的伤痛——甚至更多——会很快耗尽我们的生命,使我们陷入苦毒和怨恨的陷阱。神想要给予我们的更多!饶恕能开启丰盛生命的大门,让人经历到神慈爱地赐与我们的喜乐、能力,和自由。

  今天,愿神的爱使你能饶恕。

祷告

饶恕的神,祢赐给我们饶恕这一美好的礼物。求祢在我们里面作工,好使我们能白白地将这礼物给予他人。感谢祢,耶稣。阿们。


歌罗西书 3:12-17

12 所以,你们既是神的选民、圣洁蒙爱的人,就要存怜悯、恩慈、谦虚、温柔、忍耐的心。
13 倘若这人与那人有嫌隙,总要彼此包容,彼此饶恕;主怎样饶恕了你们,你们也要怎样饶恕人。
14 在这一切之外,要存着爱心,爱心就是联络全德的。
15 又要叫基督的平安在你们心里做主,你们也为此蒙召,归为一体;且要存感谢的心。
16 当用各样的智慧,把基督的道理丰丰富富地存在心里,用诗章、颂词、灵歌彼此教导,互相劝诫,心被恩感歌颂神。
17 无论做什么,或说话或行事,都要奉主耶稣的名,藉着他感谢父神。 

Free To Forgive


Colossians 3:12-17
Bear with each other and forgive one another if any of you has a grievance against someone. Forgive as the Lord forgave you. — Colossians 3:13

Jesus, in the ultimate act of selfless love, took all the hurt and pain of sin and death in this world and carried it to the cross. This was an extremely heavy burden to bear. Yet God’s glory and power overcame this burden, conquering death and offering restoration, healing, and forgiveness to all who desire it.

Through the death and resurrection of Jesus, God extends to creation the gift and freedom of forgiveness. Yet the gift of forgiveness is sometimes hard to accept, and oftentimes we do not want to give it freely. Sometimes the wounds of past hurts are deep, and the pain we have to endure from them is overwhelming.

Forgiveness is not easy, but it is powerful and beautiful. Forgiveness does not condone the hurt against you. Forgiveness acknowledges the very real hurt you have experienced and then seeks to let go of feelings of anger and desires for revenge. Holding on to anger, harboring grudges, and wanting an offender to feel our hurt—or even more—can quickly consume our lives and trap us in bitterness and resentment. God wants so much more for us! Forgiveness opens up the door to fully live and experience all the joy, power, and freedom that God lovingly offers us.

May God’s love free you to forgive today.

Prayer

Forgiving God, you offer to us the beautiful gift of forgiveness. Work in us so that we can freely offer this gift to others. Thank you, Jesus. Amen.